Zero-waste streetmode

När ett av de tyngsta namnen hos Adidas väljer att hoppa av för att starta eget streetwearmärke med fokus på zero-waste och zero-plastic – då väcks förhoppningen att modeframtiden kanske snart är här?!

Eric Liedtke hoppade av från Adidas för att bygga ett betydligt mer hållbart streetwearmärke, Unless. Här är det ingen plast, inget avfall (produkterna ska till och med gå att kompostera när livslängden är slut) och veganskt som gäller. Liedke själv säger att grundtanken med Unless är att skapa mode som gör positiv skillnad för miljön och han hoppas kunna inspirera både kunder och hela branschen att tänka i nya banor.

Första kollektionssläppet är planerat under hösten och vi ser med spänning fram mot mer information om hur de löst många av miljösvårigheterna modebranschen kämpar med.

Kaer är ett onlinemagasin som vill uppmuntra till mer genomtänkta vardagsval. Att göra skillnad behöver inte vara svårt – tillsammans skapar vi förändring!